zondag 4 september 2022

Stapeltje labels en nog wat meer....

Het bloggen gaat steeds minder. Ik merk het ook aan andere blog's.

Een aantal jaren geleden was het helemaal "hip" om te bloggen, en schoten er allemaal leuke blog's als paddelstoelen op het WWW/uit de grond .

Maar ik zie dat er steeds minder gepost wordt op Blogger en steeds meer op Instagram of  Facebook.

Ik doe er zelf ook aan mee hoor :)

Het gaat gewoon wat sneller via Inst en FB. Je hoeft niet perse verhaaltjes erbij te schrijven. Een paar klikken op je mobiel en klaar.

Maar nu toch even de tijd genomen om een verhaaltje te schrijven.

Ondertussen heb ik wat betreft haken niet stil gezeten en mocht ik een leuke opdracht maken voor een Boerinnen-Swap. 10 september is het de Dag van de Boerin.

Voor mijn nichtje had ik begin dit jaar pannenlappen gehaakt met een Hooglander rund erop. Niet over geblogd maar je kunt het berichtje hier zien. Omdat een Hooglander meestal geen bles heeft heb ik die weggelaten. De horens heb ik ook aangepast.


Nu vonden ze het voor de Boerinnen-Swap wel leuk om daar ook de pannenlappen in te doen. Voor hun heb ik de "gewone" koe pannenlap gemaakt. 




Het patroon is eigenlijk van een "gewone" Hollandse koe. Het is in het engels maar goed te volgen. Ik heb het uitgetekend op ruitjes papier. Hier vindt je het patroon. Op haar site staan nog meer mooie pannenlappen over het thema Dieren.




Ook zag ik op FB kleine gele klompjes voorbij komen. Dit natuurlijk in het kader van de Stikstof en het steunen van de boeren.

Via FB kreeg ik daar een leuk opdrachtje voor. Voor aan de binnenspiegel van de auto. Ik heb ze van katoen gehaakt, maar dat blijft niet zo heel mooi in vorm. Daarom heb ik ze in suikerwater gelegd.
1 deel suiker en 1 deel water. Zorg er dan voor dat het projectje goed verzadigd is en breng het dan in vorm en laat het goed drogen. Ze worden echt keihard...
De sleutelhanger heb ik niet door het suikermengsel gehaald omdat je die vaak in je jas-/broekzak doet en dus sowieso niet in vorm blijft.

Binnenspiegel van de auto.

Sleutelhanger.

Doordat ik wat opdrachtjes had ging ik weer op zoek naar mijn labels die ik in het begin van mijn blogtijd gemaakt had. Het waren de laatste 2 die ik had. Op het WWW opzoek gegaan naar kant en klare labels. Maar wat doe je dan? Je hebt ze van stof, leer, plastic en dun metaal. Overal zit natuurlijk een prijskaartje aan. Maar dan heb je er verder ook geen werk mee.

Als je dan gaat googlen op "zelf labels maken" kom je weer op allerlei leuke blogs.
Zo ook die van Marieke van het blog ByMiekK. Haar tutorial heb ik toen ook gebruikt. Ze werkt met transferpapier. Zij had het van de Hema ik heb het bij de Action gekocht.

Via PowerPoint mijn naam gemaakt en na veel knip/plak werk (alles mooi op een rijtje) en uitproberen op gewoon papier kon het op het transferpapier.

Op een stuk witte stof heb ik het gestreken en zie hier het resultaat.
Ik heb het heel gewoon gehouden. In het Nederlands omdat je al zo veel van die Engelse benamingen/termen voorbij ziet komen als: Made By... of Handmade of Home made by....





Ik vouw ze eventueel dubbel tussen een naad en anders maak ik ze aan de zijkantjes vast met het garen wat ik voor dat project gebruikt heb.

Zo kan ik er weer een poosje mee doen. Dit keer heb ik de PowerPoint wel goed opgeslagen ;)


Fijne dag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg