maandag 30 mei 2022

Eindelijk klaar...

Net voordat alles op slot ging vanwege corona dacht ik dat ik weleens een woondeken wilde breien in plaats van haken. Inmiddels heb ik ongeveer 10 dekens gehaakt en wilde de Droomdeken 2.0 in de gebreide versie proberen. 

Op de site van Wolplein stond het patroon. Ik zeg idd "stond" want ik wilde het weer aanklikken omdat ik het vastgezet had op mijn laptop, maar hij geeft aan dat de pagina niet meer bestaat. Nu moet je het patroon dus kopen.


 

Ik heb Soft & Easy van Schachenmayr gebruikt in de kleur Middelgrijs gemeleerd. Het breidt lekker weg en is fijn garen


.

Al mijn andere dekens hebben meerdere kleuren en deze is in één kleur wat ik ook wel mooi vind.

Maar het was wel een opgave, geregeld weggelegd en andere projectjes tussendoor gedaan.

Het nadeel van breien is, dat als je een foutje hebt gemaakt, de hele naald weer uit moet halen of zover uittrekken dat je de steken weer opneemt. Met als gevolg dat je een steekje vergeet... Ook vond ik de herhalingen niet altijd even leuk. De nopjes steek kwam niet goed uit waardoor het eigenlijk een soort zakjes zijn geworden. Die heb ik dus niet veel herhaald. Omdat de stekenverhouding iets anders was dan het oorspronkelijke garen heb ik de laatste baan er zelf bij verzonnen, nou ja verzonnen....uit een boekje, haha.

Ook de randen waren wel een uitdaging. Precies evenveel steken opnemen aan de zijkanten en onder- en bovenkant. Bij mij is het een beetje gaat trekken. Als ik weer zoiets doe misschien toch maar een naald groter gebruiken.

Het is wel een mooie unieke deken geworden, met een aantal foutjes, van 140 x 120 cm.



Hij ligt op de stapel bij de andere dekens.


Fijne dag.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg