zaterdag 6 februari 2021

Even snel tussendoor....

Bij mijn laatste online wol bestelling had ik ook een bolletje witte organic katoen gekocht. Dit omdat ik, in het kader van het milieu en bewustwording, iets aan mijn wattenschijfjes wilde doen.

Ik had er al eerder een paar uit een oude molton genaaid. Gewoon simpel hoor, een vierkantje...want dat naait wat makkelijker....gezoomd met de lockmachine.


Totaal 21 want dan kon ik een week vooruit, tussendoor in de wasmachine en dan zou ik altijd genoeg hebben. Maar op de één of andere manier verdwijnen ze....zelfs via een waszakje in de wasmachine! Vraag me niet hoe het kan maar ik heb er nog maar 16 over....



Omdat ik makkelijker een haaknaald pak, dan dat ik de machine op tafel gezet heb, en alles wat erbij hoort gepakt heb, heb ik het hele bolletje in 1x op gehaakt. Het is een bolletje Rainbow8/8 Organic Cotton wat ik besteld heb bij Hobbii.





Het zijn er 10 geworden met verschillende groottes en steken. Gewoon om het uit te proberen. Op de wikkel stond naald 3.5 - 4. Het is toch de 4 geworden omdat 3.5 wel erg stevig werd.


Op de site van Gek op Haken stond een leuk patroontje van een Zeeuwse knoop. Maar dat werd wel een beetje een te groot exemplaar vond ik (de grootste op de foto).  Die heb ik ook in 3.5 gehaakt maar dan werd die toch een beetje stug.

Op deze site vond ik een andere. Ook leuk en een mooi formaatje.

Dit is een leuk tussendoor projectje....intussen ook alweer begonnen met iets nieuws. Ik vindt het toch een beetje saai om maar 1 project te hebben...


Als je ook van deze duurzame wattenschijfjes wil, kan ik ze voor je maken. Stuur me dan even een berichtje.



Geniet van het weekend en natuurlijk ook van de sneeuw die, als het goed is, komen gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg