zaterdag 16 mei 2020

Heerlijke woondeken.

Hij is klaar!




 De woondeken die ik maakte met kleuren die ikzelf niet snel zou kiezen.
Ik ben uitgegaan van de Mix 'n Match deken van Haakplein uit 2016.
Omdat ik niet alle steken even mooi vond of  dat het me te lang duurde om te haken (ik wilde snel, snel....) heb ik ook een beetje geïmproviseerd met steken.


De deken is 160 x 130 cm geworden. 
Alleen de steek met de V-tjes, lusjes die je aan het eind van het patroon omhoog haalt, is wat breder geworden dan de rest.
Ik kon het nog redelijk recht trekken door aan de rand eerst een aantal toeren vasten te haken.
De laatste toer van de rand heb ik vanaf de "achterkant" gehaakt met een leuke bobbeltjes steek.
Deze vond ik op de site van Vicki.

Dus het is een beetje van Haakplein en een beetje van mezelf...


Omdat ik nog wat garen over had heb ik er een "hoofddoekje" ( geen idee wat de echte benaming is) voor op de rugleuning van een stoel bij gehaakt.
Uitgangspunt was de vierkante CAL 2015, daarna verder geborduurd met eigen steken.




Het garen wat ik gebruikt heb is Bravo van Schachenmayr wat ik haalde bij de wolwinkel in Rheezerveen (Overijssel).
Totaal 29 bollen verdeeld over 5 kleuren.
Ik heb bijna al het garen gebruikt en nog een heel klein beetje over gehouden.


Deze keer is de deken niet voor mezelf maar ga ik hem kado doen.


Fijn weekend en #staysafe.

1 opmerking:

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg