dinsdag 2 april 2019

Tasje voor "grote" kleine meisjes.

Voor mijn kleine nichtje van 2 haakte ik een mooi klein tasje.
Een mooi projectje om even tussendoor te doen.


Het is een tasje gemaakt van de granny-steek.
Op de blog van Busy Bessy zag ik een mooi tasje met het patroon erbij.

Ik had 2 bolletjes Scheepjes Stone Washed gekocht en wilde geen garen overhouden.
Met een beetje puzzelen kwam ik goed uit.

Het is gehaakt met 2 draden, voor iets meer stevigheid, en naald 5.

Ik heb de bodem dicht gehaakt zodat al mijn garen op ging.


Bij Sostrene grene had ik een rolletje leer gekocht en met de slagletters heb ik daar mijn naam op gestanst .


Met een contrasterende kleur heb ik nog een simpele bloem gehaakt.


Mijn nichtje was er, volgens haar moeder, blij mee en al gauw gingen er de boodschapjes in.



Ik had het op Instagram gezet en al gauw kwam er een berichtje van mijn collega of ik er één voor haar dochtertje wilde maken.

Natuurlijk!! 

Ze wilde graag roze...

Weer 2 bolletjes gekocht, nu van Catania katoen, en met dubbele draad en naald 4,5 weer een mooi tasje gehaakt.

Het patroon heb ik aangepast door er direct een bodem in te haken zodat je naderhand niks meer hoeft dicht te naaien.
Doordat je er direct een bodem in haakt krijg je niet zo'n "punt" op de onderste hoeken zoals bij het eerste tasje.


En weer kwam ik precies uit met mijn 2 bolletjes katoen.


Hier een mooie donker roze bloem erop gehaakt en natuurlijk toch nog weer een label van mezelf erbij.


Als je het patroon graag wilt hebben stuur me dan even een berichtje.
Of als ik er 1tje voor je kan maken hoor ik het ook graag.


Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg