woensdag 17 augustus 2016

Vrolijke Vlaggenlijn.

Ze zijn klaar!!
De vrolijke vlaggenlijn, gemaakt van restjes katoen.

In dit blogje was ik begonnen.
Geïnspireerd door de vlaggen van Saskia Laan ben ik aan de slag gegaan, en dit is wat het geworden is...



Een vrolijke vlaggenlijn van ruim 3 meter is het geworden.





Niet helemaal de restjes op kunnen maken want anders werden de vlaggen een beetje eentonig...
Van de restjes die nu nog over zijn kan ik nog wel wat geurvisjes maken.




Ze zijn wel iets anders dan die van Saskia Laan. Deze zijn iets breder en het filet patroontje is anders.
Ik vond het mooier om boven en onder 1 gaatje te maken.


Via dit filmpje het ik een koord gehaakt, van ongeveer 4 meter.
Hier zet je al hakend vasten op. Vaak wordt dit gebruikt als begin van een deken omdat je dan een elastischer rand krijgt en het makkelijker is dan in een ketting van lossen vasten te maken.



Bovenin de vlaggetjes heb ik een rand gehaakt waarin ik het koord geregen heb.
Ik had het koord niet afgehecht omdat ik niet zeker wist hoeveel meter ik nodig zou hebben.
De vlaggetjes heb ik eraan geregen en aan de beginkant ben ik begonnen met vasten op het koord te haken en zo de vlaggetjes vast te maken. 


Aan het begin en het einde heb ik 60 vasten gehaakt en tussen de vlaggen in 15 vasten.


Al met al een vrolijke vlaggenlijn.

Erg leuk om tussendoor te doen en zo de restjes katoen op te maken.

Als je het patroon graag wilt hebben, mag je mij een berichtje sturen, ook als ik een vlaggenlijn (in elke gewenste kleur) voor je moet maken hoor ik het graag.

Fijne avond.

6 opmerkingen:

  1. Lekker vrolijke vlaggenlijn! Ik heb net mijn eerste gehaakte vlaggenlijn klaar. Leuk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig en vrolijk geworden! Erg mooi. Ik heb toevallig een vlaggenlijn vanuit het boek Haken en Kleur Feest gehaakt van Saskia en Claire, ook erg leuk om te doen met een feestelijk resultaat. Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi en vrolijk is hij geworden! Ik heb hem ook gemaakt, deze week afgemaakt. Ik heb hem ook een persoonlijk tintje gegeven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi! Graag zou ik het patroon ontvangen als dat mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen, het patroon staat onder het linkje "patronen". Succes!

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg