vrijdag 23 januari 2015

Vlaggetjes.

Altijd leuk om even een werkje tussendoor te maken.
Mijn CAL 2014 deken deken en de Scheepjeswol deken zijn klaar.
Via FB kun je alweer meedoen met een nieuwe CAL.
Die is ook weer in januari gestart en duurt ook weer een klein jaartje.
Hij is weer van dezelfde maaksters als de vorige CAL. 
Hier  staat alle info over de CAL 2015.


Dit zijn de dekens, de linker is met acryl gehaakt en de rechter met katoen.

In de eerste instantie had ik tegen mezelf gezegd dat ik de patronen wel zou opslaan maar nog niet zou beginnen.
Maar nu ik de beide dekens klaar heb, begint het toch wel te kriebelen.

Niet dat ik niets te doen heb hoor...!
Ik heb nog genoeg WIP's liggen....en nog genoeg op mijn to-do lijstje.

Dus vandaag ben ik naar onze wolwinkel in het dorp geweest en heb toch maar wolletjes op gehaald....
Dit keer wordt de deken met wol gehaakt. Wel iets duurder dan de Bravo maar ik moet zeggen, het haakt heerlijk weg en straks lig ik dan onder een heerlijk warm dekentje....want wol is natuurlijk wel erg lekker warm...

Maar de titel van deze blogpost zegt iets anders....Vlaggetjes....


Ik heb voor 2 kleine mannetjes een vlaggenlijntje genaaid. 
Ook nog een roze valggenlijntje voor een meisje. (deze is te koop).

Voor de jongens heb ik hun naam in flockfolie  er op gestreken.




Leuk om dus even tussendoor te doen. 


En het is een haakwerkje wat je zo uit je hoofd doet, dus je kunt er evt. ook nog tv bij kijken of met de visite kletsen....





Het patroontje heb ik van haar blog. Een mooi en kleurrijk blog. Neem eens een kijkje.



De genaaide vlaggetjes heb ik zo gemaakt.
Eerst een mal gemaakt van karton en die op de stof gelegd en uitgesneden.


Dan 2 stofjes met de verkeerde kanten op elkaar en aan elkaar naaien.
Daarna met een kartelschaar erlangs voor een mooie afwerking...



Dan een biasbandje dubbelvouwen en de vlaggetjes er tussen leggen.
Ik heb er 10 cm tussen gedaan, maar daar kun je natuurlijk mee variëren.




 Fijn weekend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg