woensdag 18 september 2013

Stars and Stripe's.

In het voorjaar kocht ik op het Stoffenspektakel enkele stofjes, waaronder deze stars and stripe's.
Het was mijn bedoeling dat ik, (voordat de beide jongens jarig waren eind maart) er een vlaggenlijn van te maken.

Nou ja, de vlaggenlijn is er wel gekomen maar niet voor hun verjaardag.....


Hij heeft 14 vlaggen en is 5 meter geworden.
Het biasband heb ik gemaakt volgens de tutorial van Kris
Uit een oud wit laken allemaal schuine repen geknipt, zegt moeders: voor rechte dingen kun je best wel een rechte reep gebruiken.....pff nou ja voor de volgende vlaggenlijn.

Nu hangt hij gewoon bij elke verjaardag in de kamer, ook leuk toch. Misschien houden we nog wel eens een Amerikaans feestje, kan die er mooi bij hangen, haha

Natuurlijk had ik nog stof over en de jongste wilde wel een hoesje voor zijn bijbeltje.


Hij heeft er één gekregen omdat hij, nu hij van de basisschool af is, naar bijbelstudie en catechisatie gaat.

Uitgelegd hoe hij het wilde hebben en daar ging ik aan de slag.
Op het www vond ik een simpele uitleg van Marieke van het blog ByMiekK.



Daarna had ik nog stof over en heb er een pennenzak van gemaakt.
Op het blog van Oontje staat een tutorial van deze pennenzak.
Ik was natuurlijk weer tevlug en heb dus de flapjes nog aan de binnenkant zitten......
Maar de volgende pennenzak maak ik wel volgens deze tutorial, dus zonder de flapjes binnenin.....



Maar goed, hij is wel goed gelukt ondanks het gepriegel met de rits. Mijn naaimachine is onlangs kapot gegaan en kan niet meer gemaakt worden. (hij was nog van mijn oma, dus schuld heeft hij niet).
Dus wat doe je dan? Direkt een andere machine kopen? Zoveel naai ik (nog) niet dus....

 Maar moeders had nog een naaimachine staan die eigenlijk voor mijn zus was bestemd, (maar die is niet zo handig met zo'n apparaat). Dus ik mocht die wel hebben.
Ook een oudje en loodzwaar, maar ja hij doet het, en na wat oefenen naait hij eigenlijk wel lekker.
Alleen het ritsvoetje is niet je van het, maar goed het is gelukt (hier dus ook nog maar even op oefenen).


Wil je ook graag zo'n pennenzak of  boekhoesje en ben je zelf niet zo handig?
Ik wil er één voor je maken.


Fijne avond.

1 opmerking:

  1. Daar ben je toch heel leuk bezig geweest, je jongens zijn er vast ontzettend blij mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg