maandag 28 januari 2013

Piramide portemonneetje.

Van het oude beddegoed heb ik ook nog, geprobeerd, piramide portemonneetje te maken.


Op deze site van Het Leuvens stiksel stond hoe je het moest maken. 
En helemaal onderaan stond dat je niet gefrustreerd moest raken als het de eerste keer niet helemaal lukt.
Dat ben je natuurlijk wel, want je wilt het in één keer goed hebben......

Op deze site van SoFilles stond ook een tutorial, maar dan zonder flapjes bij de rits. Op zich is het wel iets makkelijker, maar dan kun je geen naad bij de rits stikken en heb je geen flapjes, en persoonlijk vind ik dat wel iets meer "af".


Het ging me opzich met, de duidelijke, handleiding goed af, dacht ik.
Maar toen het portemonneetje helemaal klaar was was het stiksel aan de bovenkant niet helemaal gelijk met de rits.
Maar ja, er stond ook: "niet gefrustreerd raken".
Dus nog maar een keer geprobeerd. Dit keer een iets grotere. Want dat kleintje was toch wel een gepriegel.


Het ging al iets beter, maar eigenlijk nog niet helemaal naar mijn zin.
Volgens mij heb ik de instructie wel goed opgevolgd.......maar wie heeft een ideetje hoe ik het wel recht boven elkaar kan krijgen?

We gaan gewoon nog maar eens een keer proberen.

Dit portemonneetje hou ik zelf, voor de muntjes van de parkeerautomaat.
Altijd handig om een beetje kleingeld in je tas tehebben.



 Fijne avond.

4 opmerkingen:

  1. k vind ze er goed uit zien! Ik denk niet dat ik het beter zou krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha .....niet gefrustreerd raken,.....zou ook wat voor mij zijn, wil het in ene goed hebben...ik vind hem er tof uitzien

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn die!!!!!!!!!

    Enne ik zeg niks ... vind iedereen die tovert met de naaimasjien geweldig .... ik doe het je niet na!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er zo prachtig goed gelukt uit......en ritsen zijn gewoon geweldig lastig ik heb er al ruzie mee als ik een nieuwe rist in een broek moet zetten.
    Misschien moet je met naaivoetjes expirimenteren?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg