woensdag 28 november 2012

Poncho/omslagdoek.

Ik was begonnen met mutsjes voor Save the Childeren te breien.
De eerste was een breiwerkje en in dit blogberichtje kun je er meer over lezen.
Maar daar later meer over.


Ondertussen ben ik ook alweer bezig met iets anders. Een poncho/omslagdoek.


Maar ik vindt het wel leuk om iets anders er bij tussendoor tedoen. (vandaar dat ik meerdere werkjes heb liggen die niet afkomen).
Hopelijk hebben meer mensen hier last van. Er is ook zoveel moois tevinden op al die leuke en inspirerende blogs!

Dus ben ik begonnen met een poncho/omslagdoek.
Ik had al eerder een halswarmer gebreid, en kreeg er leuke reactie's over, dat ik dacht: ik kan er nog wel één maken.


Kon eigenlijk geen mooi patroon vinden dus zelf maar iets aan het uitvogelen geweest.

Wilde wel eens kabels proberen, en die zitten er dan na veel uitproberen, ook in.
Verder heb ik het wel een aantal keren uitgehaald omdat de zijkanten gingen krullen, wat dus niet de bedoeling is.

Bij de vorige omslagdoek had ik geen punt op de rug, dat wilde ik nu wel proberen.
Dus het wordt waarschijnlijk een lap van ong. 1 meter, die over de rechter schouder gaat.
En dan van daaruit een wat kleinere lap die ik dan vast wil zetten op de lange kanten van de lange lap.
Snappen jullie het nog? hihi

Ik gebruik wol van Schachenmayer Boston en brei met naald 12.
Ga nog even verder en dan komt het resultaat vanzelf. Dan zal ik ook het patroon erbij zetten.



Fijne dag.

3 opmerkingen:

  1. ha ha ha....in elk geval vind ik de foto's prachtig!!!!! je kan er wat van,......en dat omkrullen ik deed van alle einde's recht breien en dan viel het wel mee
    veel plezier met afronden van dingen die ook zijn blijven liggen ( klinkt zo bekend☺) lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind hem geweldig ik ben soms aan het breien en haken maar moet ook altijd iets aftrekken maar daar leer je van je fouten toch maar geef niks wij zijn van de straat af en dat scheelt hij is heel mooi geworden hoor meid

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg