vrijdag 16 november 2012

Mutsje voor Save the Childern.

Ook ik ben aan het breien voor Save the childern. Volgens mij zijn er meer mede-bloggers aan het haken of breien hiervoor.

Via Karin aan de Haak zag ik een oproepje.

Aangezien er toch wel wat wol in het garen moest zitten, ben ik weer naar mijn favo wolschuur. gegaan.
Daar hadden ze wel veel sokkengaren waar wol in zit, en ook wel ander garen met 25-30% wol. Maar daar hadden ze dan weer geen leuke felle kleurtjes van.
Omdat het voor Centraal-Azië is wilde ik wel graag wat fellere kleurtjes.
Daar dragen ze vaak felle kleuren.

Dus ik heb maar een soort van sokkewol mee genomen.
Deze kleuren zijn het geworden: Paars, wolwit, fuchsia en donker rose.

Een patroontje had ik al uitgezocht bij Drops design.
Eigenlijk moest dat op een rond breinaald.
Die heb ik wel maar ik ben gewend om een breinaald onder mijn arm tehebben, en nu had ik een hand tekort.......

Dus maar op 3 naalden gezet.......
En toen..........
Het lukte dus niet echt........
Maar moeders bracht uitkomst..........
Die breidt al jaren sokken op 3 breinaalden.............
Gelukkig, kon ik toch nog verder....................

Dit is het begin:

Het gaat niet echt hard, omdat het dunne wol is, maar we zullen zien.

Wordt dus nog vervolgd.

Fijne avond.

2 opmerkingen:

  1. succes er verder mee agnes, het begin is er in elk geval en wat een gezellige wol heb je gekocht

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke kleurtjes en heel lief voor een goed doel te breien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg