zaterdag 29 september 2012

Mozaiek spiegel.

Met de kinderen op school (de creatieve moeder op vrijdagmiddag) heb ik een mozaiek spiegel gemaakt.
Bij allerlei tegelboeren heb ik tegeltjes gevraagd, want op school mag het niet teveel kosten, maar iedereen had het "net" allemaal weggegeven of weggegooid.
Helaas......dan maar op zoek naar een goedkoop adresje en mijn beste gezicht op gezet.

Dat is gelukt. Het was allemaal wel een beetje boven de begroting van school, maar als ik er 2x een groepje mee kon helpen was het goed.

Zo gezegd zo gedaan.

Thuis had ik de tegeltjes al kapot geslagen (kon ik mijn agressie kwijt, ha ha), zodat ik op school geen ongelukjes zou krijgen met de kinderen.

Ze waren allemaal heel erg enthousiast en gingen vol overgave er mee bezig.
Welke kleuren gebruik jij......erg mooi om ze zo bezig tezien.


                            


Toen begon het geduldige werk. Ze moesten natuurlijk de rand vol plakken met steentjes en niet over de "spiegel" lijn komen, want anders paste de spiegel niet meer.
Ook niet teveel ruimte ertussen want anders heb je zoveel voegsel in de rand.

Het is allemaal erg mooi gelukt. Ik heb helaas alleen een foto van de voorbeeld spiegel, omdat ik toen nog niet aan het bloggen was en er dus ook het nut niet van inzag om ze allemaal op de foto tezetten. ( had ik het maar gedaan, want ze zijn allemaal erg mooi geworden).




Maar goed, bij deze de foto van de voorbeeld spiegel.




Fijn weekend.

2 opmerkingen:

  1. Mooooi!!!! Is dat moeilijk? Ik heb nog een paar mooie bordjes van een etagère, maar de standaard is stuk! Mijn vingers zijn trouwens nog heel hoor;-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, gewoon de bordjes of tegeltjes kapot gooien(kun je lekker je agressie kwijt, hihi) en opplakken met lijm. Daarna met voegsel insmeren en op laten drogen.....

      Groetjes

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg