dinsdag 7 augustus 2012

Nog een dekentje voor Nepal.

Met de restjes wol die ik over had van mijn 1e dekentje, heb ik geprobeerd er nog één te maken.

Deze keer wilde ik 9 vierkanten breien in verschillende patronen.
 Elk 30 steken opzetten en dan zover breien totdat je een vierkant hebt.




Ik dacht dat ik het wel 'eventjes' zou doen.........
Op zich ging het breien wel, maar door de verschillende patronen werden de vierkantjes niet allemaal even groot.

En met het aan elkaar haken moest ik toch wel een beetje inproviseren, want het ene vierkantje had meer toeren/naalden dan de andere.



Maar goed, dat is redelijk gelukt, alleen toen ik naar de voorkant keek, zaten de "kruispunten van de vierkanten" niet helemaal netjes tegen elkaar aan.....

Nou ja, eerst maar eens een randje erom gehaakt.
En ondertussen maar even denken hoe ik die "kruispunten" op moest lossen.

De zijkanten 1 toer vasten en 2 toeren stokjes.
Op de boven en onderkant heb ik boogjes gemaakt, 1 toer vasten, 1 toer stokjes en 1 toer boogjes.




Op de "kruispunten" heb ik eenvoudige bloemetjes gehaakt. Het patroontje is van Grietje Karwietje, alleen heb ik geen dubbele, maar een enkel bloem gemaakt.


Als ik het dekentje nog een keer zou maken, zou ik wel even goed nadenken over de steekverhouding.



In het geheel vond ik het er nog wel redelijk geworden.

Ik denk niet dat de baby's van Engely's Noble House hier wakker van zullen liggen.
Als ze maar lekker warm liggen, dat is belangrijker.

 Voor meer informatie over de dekentjes voor Nepal, kun je kijken op de blog van Little Red Home.
Zij is, zeg maar, een inzamelpunt voor de dekentjes. En zij brengt ze in September naar Engely.

Fijne avond.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind hem juist heel erg leuk! Weer iemand blij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je prima opgelost met die bloemmetjes.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Agnes! Ik vind het slim en mooi opgelost.
    Beide dekentjes zien er prachtig uit. Ik wacht bij de brievenbus!(ha,ha).
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg