zaterdag 28 juli 2012

Telefoonhoesje.

Voor mijn neefje zou ik "even" een mobielhoesje haken. Geïnspireerd door de blog van By Pastries met haar mooi gehaakte hoesje.

Maar hoe begin je zoiets.
 Eerst was ik begonnen met een magic ring en zo verder meerderen, maar dan had je geen mooie bodem.

Even verder gegoogled en op de site van Nicollie zag ik hoe je het beginnentje moet haken.

Dat haken ging nog wel, maar er moest van mezelf ook een hoesje binnenin, met een touwtje om de telefoon omhoog te trekken.



Wat een gepriegel....voor het binnenin hoesje had ik natuurlijk niet de goede stof en lint, dus maar iets uit de oude doos gezocht. De stof is iets te dik en het lint ook.

Als je het hoesje zo ziet liggen zou je zeggen....mwah niet slecht gedaan. Maar goed dat is dan ook alles mee gezegd.

Ik moet denk ik toch maar even op zoek naar soepeler stof en dunnere lintjes.





Het hoesje gaat toch maar even naar het neefje toe, en die moet maar even zeggen of het anders moet of niet. Hij is niet zo'n heel moeilijk persoontje, dus ik denk dat hij het niet erg vind.




Hier is het patroontje:

Maak een aantal lossen, zo breed als je mobiel is.
Haak 1 keerlosse.
Dan tot aan de eerste losse vasten.
In de "eerste" losse 3 vasten en weer terug  allemaal vasten.
In de laatse losse 2 vasten en een halve vaste in de keerlosse.
Vandaar uit haak je vasten of stokjes steeds rond tot aan de gewenste lengte.

Voor het binnenhoesje:

Maak van soepele stof dezelfde afmeting als van je mobiel.
Je maakt een lintje halverwege de ene helft van de stof en 2 knoopsgaten halverwege de andere helft. Hier doe je het lintje door.

Maak een klein zoompje bovenin en naai met kleine steekjes het hoesje vast in het gehaakte hoesje.


 


4 opmerkingen:

  1. Dat is een leuk telefoonhoesje. Daar zal hij zéker wel blij mee zijn! En dan nog zo netjes afgewerkt ook met binnenhoesje..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het meer dan geslaagd hoor!
    Groetjes Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het hoesje ook zeer geslaagd! Goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij zal er vast blij mee zijn.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg