zaterdag 9 juni 2012

Omslagdoek.

In afwachting van mijn gewonnen give away van Hip Haakwerk, ben ik begonnen met een omslagdoek.
Op de site van Drops design zag ik een mooie gebreide omslagdoek. Toen ik de beschrijving zat te lezen dacht ik....oh wat ingewikkeld.

Maar ik heb een proeflapje gemaakt en na wat gepuzzel en steeds weer overnieuw beginnen is het toch gelukt. Het is een braambes patroon en het lijkt ingewikkeld maar het valt wel mee. Wel moet je je hoofd er goed bijhouden en evt de naalden turven want anders ben je zo in de war en kun je alles weer uithalen.




Dat is weer het voordeel van haken, dat je gewoon een klein stukje uit kunt halen, en bij breiwerk vaak een hele pen en dan moet je de steken ook allemaal nog weer op de pen zien te krijgen.

Voor de wol ben ik eerst naar mijn favoriete wol winkel Timmer in Rheezerveen (bij Hardenberg) geweest.
Daar hadden ze eigenlijk niet wat ik zocht.
Maar op de site van Drops design hebben ze elke dag een drops deal, daar kun je goedkoop garen en wol kopen.

Nu zat daar de wol wel bij die ik nodig was, dus direkt maar even besteld. Na een paar dagen was het al binnen!

Nu zit ik dus lekker te breien (want het weer is ook niet alles) en te wachten op die mooie give away van Carla van Hip Haakwerk.




Fijn weekend!

1 opmerking:

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg